Tri osječke tržnice, odnosno ona u Gornjem i Donjem gradu te u Retfali, zajedno s mini tržnim prostorima na Bosutskom, u Novom gradu na Svačićevoj, Sjenjaku te na Jugu II ostvare ukupan godišnji promet od oko milijardu kuna! Riječ je o izračunu FINA-e načinjenom prema umanjenim prihodima tvrtki koje su registrirane na području OBŽ-a i djeluju na osječkim tržnicama.

Ovu je informaciju javno potvrdio i direktor gradske tvrtke Tržnica d.o.o. Osijek, Igor Medić. Naime, on naglašava kako u ovom prometu nije uračunat promet koji se ostvari na autosajmu od prodaje polovnih automobila, jer bi tada iznos bio znatno veći. “Prije nekoliko godina imali smo velik odljev kupaca s tržnice, a onda je to stalo i sada se ponovno vraćaju. Domaći proizvodi s tržnice ponovno su traženi i stoga dolazi sve više mladih ljudi koji su pronašli svoje proizvođače od kojih kupuju proizvode, koji su na naše štandove stigli izravno s polja. Naime, u Udruzi hrvatskih tržnica registrirana su 642 certificirana proizvođača za koje se potvrdilo da imaju zemljište na kojemu sami uzgajaju proizvode i da upravo te proizvode i prodaju na tržnici. To znači da kupac može biti siguran da nije riječ o preprodavačima robe iz trgovačkih centara. Zanimljivo je da je od ta 642 certificirana proizvođača njih 71 u Osijeku, odnosno 11 posto svih certificiranih proizvođača prodaje baš na osječkim tržnicama. Naša je najstarija certificirana prodavačica 82-godišnja Jagoda Šaravanja, koja na tržnici prodaje od 1982. godine, i to isključivo proizvode s hektara zemlje u Đakovačkoj satnici‘‘, priča Medić.

Da se na tržnicu vratio život potvrđuje i činjenica da tvrtka Tržnica Osijek godišnje bilježi 850 tisuća podizanja rampe za parkirališni prostor kod glavne gradske tržnice.

Alternativna web-trgovina

– Grad je svakako napravio veliku stvar što je građanima omogućio da ovdje parkiraju sat vremena besplatno jer će time mnogi proći baš preko tržnice i ovdje kupiti svoj ručak. Koliko je tržnica popularna dokazuje i činjenica da svi turisti s riječnih kruzera obvezno u svom obilasku grada imaju i obilazak središnje tržnice, a petkom i subotom gotovo je nemoguće prići tržnici kolika je tamo gužva – podsjeća Medić.

Direktor Tržnica napominje i kako ova tvrtka radi s čak 700 klijenata, a oni ukupno zapošljavaju oko 2000 ljudi, što znači da upravo oko 2000 ljudi živi od osječke tržnice. – Mi našim klijetima želimo dodatno omogućiti povećanje prodaje. Stoga pokušavamo osmisliti alternativnu web-trgovinu na kojoj bi prodavao ovaj naš 71 certificirani proizvođač. Zamišljen je da radi od osam do 12 sati i da se njome koriste zaposleni koji ne mogu izići s posla u vrijeme dok tržnica prijepodne radi, ali koji primjerice subotom idu na tržnicu, poznaju svoje proizvođače te znaju što i od koga kupuju. Znači na webu se ujutro pojavi ponuda vašeg proizvođača i vi vidite što on tog dana prodaje, naručite, mi to pokupimo za vas i vi preuzmete u našem drive-in skladištu. S ovime želimo biti prvi u Hrvatskoj, a sigurni smo da bismo time povećali 5 do 10 posto prodaju našim klijentima – uvjeren je Medić.

Koncerti na autotržnici

Još jedan od projekata s kojim Medić ozbiljno računa je i Autotržnica. “To je mjesto gdje za lijepe nedjelje dođe i do 10.000 ljudi. Takvo događanje nemamo do Zagreba. Prihod Autotržnice prošle je godine bio veći za 400.000 kuna. Naš je cilj taj prostor iskoristiti i tijekom tjedna. Mišljenja smo da bi bio idealan za događaje poput koncerata na otvorenome. Riječ je o prostoru na koji stane više od 10.000 ljudi pa pozivamo sve zainteresirane organizatore da nam se jave”, poručuje Medić.

Nefreteta Z. Eberhard

Osijek vs. Zagreb

Direktor Osječke tržnice, ekonomist Igor Medić, inače magistar znanosti, izračuno je i koliko je godišnje skuplji život četveročlane obitelji u Zagrebu i Irskoj. “U Zagrebu takvu obitelj život stoji 5000 eura više nego u Osijeku, a u Irskoj čak 15.000 eura”, tvrdi Medić.

Tržnica radi sa 700 klijenata, koji zapošljavaju 2000 osoba, što znači da 2000 ljudi živi od osječke tržnice
Cijeli članak možete pročitati ovdje