Ona je najmoćnija u kolovozu, ubrana s polja, crvena, zrela. Ne svježa, već kuhana. Ona je iznimka prvog pravila poklonika zdrave prehrane napose sve brojnijih sirovojedaca koji se “odriču” njezine moći. Rajska je zasigurno ako pod rajem pojmimo najviše dobro, jer za ono što rajčica nudi, možemo reći da je vrhunsko dobro za naše zdravlje. Zaslužan je za to biljni pigment likopen, po aktivnosti sličan vitaminu A, čija se biološka aktivnost ogleda u iznimnoj antioksidativnoj snazi (zaštita stanica organizma od slobodnih radikala), koja je kod likopena čak za 10 puta veća nego li kod vitamina E. No, kako bismo ga mogli iskoristiti, likopen odnosno rajčicu valja termički obraditi. Kuhamo li rajčicu 2 minute, razina likopena u obliku koji naš organizam može iskorisriti povećat će se za 6%, kuhamo li je 15 minuta, podići će se za 17%, a nakon 30 minuta kuhanja za 35%. Antioksidativna sposobnost u odnosu na navedeno vrijeme kuhanja podići će se za 28, 34 i 62%. Doda li se tijekom kuhanja rajčica neko kvalitetno ulje (maslinovo, repičino, ulje sikavice), učinak će biti još bolji budući da je likopen topiv u mastima.

Brojne znanstvene studije i istraživanja pokazuju kako su proizvodi od termički obrađene rajčice izvrsna zaštita i pomoć kod velikog broja karcinoma, djeluju kemopreventivno, štite i pomažu kod astme, smanjuju alergijske upale, preveniraju bolesti srca. Jedan takav posve jednostavan proizvod od rajčice tradicionalni je dio i domaće slavonske zimnice: fini, gusti sok od rajčice. Na Zelenom četvrtku on je i ekološki, stoga ne propustite crvenu zdravicu na glavnoj osječkoj tržnici 18. 08. od 9 do 12 sati.