Na festivalu u sklopu projekta ”Domaća hrana za domaće ljude” koji osječka Tržnica provodi s partnerima iz Mađarske, na zabavan se način promovira interakcija između proizvođača i kupaca te stvaranje uvjeta za razvoj eko i etno turizma na tržnici. Unatoč veselom ugođaju, jedan od glavnih ciljeva festivala je podizanje svijesti zajednice o problemu odbačene hrane

Osječkom su glavnom tržnicom prošlog petka odjekivali zvuci glazbe, vladala je neuobičajena graja, a ponuda je bila obogaćena posebnim proizvodima. Tada je, naime, održan treći ovogodišnji festival “Četiri godišnja doba – Lijepo za dobro”. Riječ je o nastavku projekta “Domaća hrana za domaće ljude” koji zajednički provode Tržnica d.o.o. Osijek i mađarska tvrtka Pécsi Vagyonhasznosító zrt.

Mađarske kobasice, med, kozji sir i pecivo

Na festivalu se na zabavan način promovira interakcija između proizvođača i kupaca, stvaranje uvjeta za razvoj eko i etno turizma na tržnici, a poseban je naglasak na suradnji hrvatskih i mađarskih kupaca i proizvođača. Unatoč veselom ugođaju, jedan od glavnih ciljeva festivala je podizanje svijesti zajednice o problemu odbačene hrane. Plan je u suradnji s lokalnim udrugama, kroz projektne aktivnosti osigurati svakodnevno prikupljanje viškova svježeg voća i povrća koji će se potom dostavljati pučkim kuhinjama.

Ovaj su se put posjetiteljima osječke tržnice predstavila četiri mađarska proizvođača iz Pečuha. Proizvođači suhomesnatih proizvoda od mesa autohtone mađarske svinje – mangalice ponudili su kobasice, slaninu, pečenicu, suhi vrat i čvarke (naslovna fotografija). Osječani su pokazali veliko zanimanje za te proizvode i prevoditelj im uopće nije trebao. Neki su komentirali da su se prisjetili okusa mađarskih suhomesnatih specijaliteta kakve su nabavljali prije dosta godina kada je bilo uobičajeno odlaziti u Mađarsku po namirnice. Pažnju je privukao i mađarski med te medenjaci i drugi kolačići s medom. Posebno je zanimanje izazvao štand Petera Balija na kojem su bile izložene razne vrste kozjeg sira te domaći kruh i pecivo. Peterova kći Leila rado je predstavila obiteljski posao:

Moji roditelji već godinama drže koze i bave se proizvodnjom mlijeka i sira. Imamo 15 koza i jednog jarca i dobro  o njima brinemo. Živimo u mjestu Pogany pored Pečuha, a proizvode prodajemo na tržnici. Mama peče kruh, pogačice, perece i ostala peciva od raznih vrsta brašna. To smo i ovdje ponudili. Volim s tatom ići na tržnicu i nadam se da ćemo opet doći i u Osijek“, rekla je simpatična Leila.

Kušanje napitka “sa srcem”

Posjetitelji su uživali i u zdravom napitku – ukusnom voćnom smoothiju, napravljenom od raznih vrsta voća i glavnog sastojka – ljubavi, kako je naglasila Ljiljana Olujić, koordinatorica mreže Ecorural Net. Ova ekološka entuzijastica uz pomoć Ane Vukić iz Tržnice “smutila” je litre i litre svježeg napitka.

Dan ranije, na našem tradicionalnom Zelenom četvrtku koji se održava svakog tjedna na glavnoj tržnici, pozvali smo proizvođače i kupce da nam poklone komad voća, a mi smo njima zauzvrat darovali stihove. Plan je bio prikupiti voće darovano od srca, kako bismo pripremili smoothie sa srcem. Odziv je bio zaista velik. Tražili smo tek jednu jabuku, breskvu, šljivu…, a neki su nam donijeli mnogo više pa smo prikupili čak 20 kilograma voća. Bilo je tu i grožđa, aronije, malina pa i koja mrkva. Nije važan sastav napitka, nego je važno da je od voća darovanog sa srcem. Svaka tura ovog napitka vrlo se brzo razgrabila pa se nadam da su svi koji su ga kušali  osjetili i taj poseban začin. Raduje me što smo i na taj način poslali poruku tržnice i ovog festivala“, naglasila je Ljiljana Olujić.

Za dobru glazbu pobrinuli su se članovi pjevačke i tamburaške sekcije HKUD-a Zlatni klas. Uza zvuke dobro znanih tradicionalnih pjesama posjetiteljima tržnice dijeljeni su simbolični darovi, a manifestacija je zaokružena podjelom kuhanog graha. Sudionici i posjetitelji složili su se kako se i ovom prigodom pokazalo da tržnica nije tek poligon kupnje i prodaje, nego i izvrsno mjesto za šetnju, druženje i zabavu.