Još prije dvije godine u Hrvatskoj se aronija uzgajala na skromnih 20 ha što je bio tek jedan promil u odnosu na svjetsku proizvodnju. Danas se već i pojedina obiteljska gospodarstva u nas mogu pohvaliti nasadima aronije i na preko 15 ha površine. A prostora za aroniju na tržištu ima još bez obzira što cijene prerađevina – na radost potrošača – iz godine u godinu padaju. No, buja raznolikost ponude jer aronija je bez pogovora superzvijezda u popularnoj skupini super hrane. Tamni, gusti opori sok aronije prvi je pronio slavu njezinih bobica, no znanstvena su istraživanja pokazala da to čak i nije ono najbolje i najmoćnije što ona nudi. Svježe, suhe ili zamrznute bobice nude više, a fini prah suhih bobica najviše. Te su spoznaje pokrenule mnoge ideje i donijele mnoga inovativna rješenja u proizvodnji funkcionalne hrane. Hrvatski proizvođači prehrambenih proizvoda još uvijek nisu pokazali dovoljno kreativnosti kada je o aroniji riječ, ali neki su se od uzgajivača aronije upustili i u tu avanturu, pa osim soka od aronije nude suhe bobice, čaj od aronije ili fini prah koji je odličan kao dodatak prehrani, a zasigurno najpopularniji kao dodatak smoothiju.

Zeleni četvrtak na osječkoj tržnici 4. kolovoza (od 9 do 12 sati) nudi početak jedne – nadamo se – beskrajne priča o aroniji čija berba ove godine počinje već u prvoj polovici kolovoza.